Alloy resistente à a corrosione
L'elementi principali di l'alliage sò ramu, cromu è molibdenu. Havi boni pruprietà cumpletu è hè resistente à diverse corrosione àcida è corrosione di stress. A prima appiecazione (prudutta in i Stati Uniti in u 1905) hè una lega di nichel-ramu (Ni-Cu), cunnisciuta ancu com'è Monel alloy (Monel alloy Ni 70 Cu30); in più, lega di nichel-cromu (Ni-Cr) (vale à dì, lega di nichel-resistente à u calore), leghe resistenti à a corrosione in lega resistenti à a corrosione), leghe di nichel-molibdenu (Ni-Mo) (principalmente). si riferisce à a serie Hastelloy B), alleghe di nichel-cromu-molibdenu (Ni-Cr-Mo) (principalmente si riferisce à a serie Hastelloy C), etc.
À u listessu tempu, u nichel puru hè ancu un rappresentante tipicu di l'aliati resistenti à a corrosione basati in nickel. Queste leghe resistenti à a corrosione basate in nichel sò principarmenti aduprate in a fabricazione di cumpunenti per diversi ambienti resistenti à a corrosione, cum'è u petroliu, l'energia chimica è elettrica.
Leghe resistenti à a corrosione basate in nichel anu a maiò parte di una struttura di austenite. In u statu di suluzione solidu è u trattamentu di l'anzianu, ci sò ancu fasi intermetallichi è carbonitruri di metalli nantu à a matrice d'austenite è i limiti di granu di l'alia. Diversi ligami resistenti à a corrosione sò classificati secondu i so cumpunenti è e so caratteristiche sò i seguenti:
A resistenza à a corrosione di l'alia Ni-Cu hè megliu cà quella di nichel in u mediu riduzzione, è a so resistenza à a corrosione hè megliu cà quella di u ramu in u mediu ossidante. U megliu materiale per l'acidi (vede Metal Corrosion).
A lega Ni-Cr hè ancu una lega resistente à u calore à basa di nickel; hè principarmenti usatu in cundizioni mediu oxidizing. Hè resistente à l'ossidazione à alta temperatura è a corrosione di gasi chì cuntenenu sulfuru è vanadiu, è a so resistenza à a corrosione aumenta cù l'aumentu di u cuntenutu di cromu. Queste leghe anu ancu una bona resistenza à l'idrossidu (cum'è NaOH, KOH) a corrosione è a resistenza à a corrosione di stress.
Allie Ni-Mo sò principarmenti usati in e cundizioni di riduzzione di a corrosione media. Hè unu di i meglii ligami per a resistenza à a corrosione à l'acidu cloridicu, ma in a presenza di l'ossigenu è l'oxidanti, a resistenza di corrosione diminuite significativamente.
L'alliage Ni-Cr-Mo(W) hà e proprietà di l'alliage Ni-Cr è Ni-Mo sopra citati. Adupratu principalmente sottu à a cundizione di mediu mistu di oxidazione-riduzzione. Tali ligami anu una bona resistenza à a corrosione in u fluoru di l'idrogenu d'alta temperatura, in l'acidu cloridicu è l'acidu fluoridicu chì cuntenenu ossigenu è oxidanti, è in u gasu di cloru umitu à a temperatura di l'ambienti. A lega Ni-Cr-Mo-Cu hà a capacità di resiste à a corrosione à l'acidu nitricu è à l'acidu sulfuricu, è hà ancu una bona resistenza à a corrosione in certi acidi misti ossidativi-reduttivi.