Ciò chì ci preoccupa di COVID-19 3

U mondu hè in mezu à una pandemia di COVID-19.Mentre l'OMS è i partenarii travaglianu inseme nantu à a risposta - seguimentu di a pandemia, cunsiglii nantu à intervenzioni critiche, distribuzendu forniture mediche vitali à quelli chì anu bisognu --- correnu per sviluppà è implementà vaccini sicuri è efficaci.

I vaccini salvanu milioni di vite ogni annu.I vaccini travaglianu in furmazione è preparanu e difese naturali di u corpu - u sistema immune - per ricunnosce è cumbatte i virus è i batteri chì miranu.Dopu à a vaccinazione, se u corpu hè più tardi espunutu à quelli germi chì causanu a malatia, u corpu hè subitu prontu à distrughjilli, prevenendu a malatia.

Ci hè parechje vaccini sicuri è efficaci chì impediscenu à e persone di malattà seriamente o di more da COVID-19.Questu hè una parte di a gestione di COVID-19, in più di e misure preventive principali di stà à almenu 1 metru di distanza da l'altri, copre una tosse o starnutu in u coddu, pulisce spessu e mani, portà una maschera è evite stanze mal ventilate o apre. una finestra.

Da u 3 di ghjugnu 2021, l'OMS hà valutatu chì i seguenti vaccini contr'à COVID-19 anu cumpletu i criteri necessarii per a sicurezza è l'efficacità:

Leghjite a nostra Q / A nantu à u prucessu di Lista di l'Urgenza d'Urgenza per sapè di più nantu à cumu l'OMS valuta a qualità, a sicurezza è l'efficacità di i vaccini COVID-19.

WHO_Contact-Tracing_COVID-19-Positive_05-05-21_300

Certi regulatori naziunali anu ancu valutatu altri prudutti di vaccini COVID-19 per l'usu in i so paesi.

Pigliate prima qualsiasi vaccina chì hè dispunibule per voi, ancu s'è avete digià avutu COVID-19.Hè impurtante per esse vaccinatu u più prestu pussibule quandu hè u vostru turnu è ùn aspittà micca.I vaccini appruvati per u COVID-19 furniscenu un altu gradu di prutezzione contra l'ammalamentu seriu è a morte da a malatia, anche se nessuna vacuna hè protettiva à u 100%.

CHI SI DEVA VACCINARE

I vaccini COVID-19 sò sicuri per a maiò parte di e persone di 18 annir,cumpresi quelli cù cundizioni pre-esistenti di ogni tipu, cumpresi disordini auto-immune.Sti cundizioni includenu: ipertensione, diabete, asma, pulmonaria, fegato è malatie renali, è ancu infizzioni croniche chì sò stabili è cuntrullati.

Se i pruvisti sò limitati in a vostra zona, discute a vostra situazione cù u vostru duttore se:

  • Avè un sistema immune cumprumissu
  • Sò incinta (se avete digià allattatu, duvete cuntinuà dopu a vaccinazione)
  • Avè una storia di allergii severi, particularmente à una vacuna (o qualsiasi ingredienti in a vacuna)
  • Sò severamente fragili
WHO_Contact-Tracing_Confirmed-Contact_05-05-21_300
MYTH_BUSTERS_Lavaggio_a_mani_4_5_3

I zitelli è l'adulescenti tendenu à avè una malatia più ligera paragunata à l'adulti, cusì à menu chì ùn sò parte di un gruppu à risicu più altu di COVID-19 severu, hè menu urgente di vaccinà li cà l'anziani, quelli cù cundizioni di salute croniche è i travagliadori di salute.

Hè necessariu più evidenza nantu à l'usu di e diverse vaccini COVID-19 in i zitelli per pudè fà cunsiglii generali nantu à a vaccinazione di i zitelli contra COVID-19.

U Gruppu di Cunsigliu Strategicu di Esperti (SAGE) di l'OMS hà cunclusu chì a vacuna Pfizer / BionTech hè adattata per l'usu da e persone di 12 anni è sopra.I zitelli d'età trà 12 è 15 chì sò in altu risicu ponu esse pruposti sta vaccina cù altri gruppi di priorità per a vaccinazione.I prucessi di vaccinazione per i zitelli sò in corso è l'OMS aghjurnerà e so raccomandazioni quandu l'evidenza o a situazione epidemiologica ghjustifica un cambiamentu di pulitica.

Hè impurtante per i zitelli di cuntinuà à avè i vaccini cunsigliati per a zitiddina.

COSA DEVU FÀ E ASPETTU DOPU ACCINÀ VACCINATE

Stà in u locu induve avete vaccinatu per almenu 15 minuti dopu, solu in casu chì avete una reazione inusual, cusì i travagliadori di salute ponu aiutà.

Verificate quandu avete da vene per una seconda dosa - se necessariu.A maiò parte di i vaccini dispunibuli sò vaccini di dui dosi.Verificate cù u vostru duttore s'ellu ci vole à piglià una seconda dosa è quandu avete da piglià.A seconda dosi aiuta à rinfurzà a risposta immune è rinfurzà l'immunità.

Strutture-sanità_8_1-01 (1)

In a maiò parte di i casi, effetti secundari minori sò normali.L'effetti secundarii cumuni dopu a vaccinazione, chì indicanu chì u corpu di una persona hà custruitu a prutezzione di l'infezione da COVID-19 include:

  • Dolore à u bracciu
  • Febbre ligera
  • A stanchezza
  • Mal di testa
  • Dolori muscolari o articolari

Cuntattate u vostru duttore s'ellu ci hè rossu o tenerezza (dolore) induve avete u colpu chì aumenta dopu à 24 ore, o se l'effetti secundari ùn si ne vanu dopu uni pochi di ghjorni.

Sì avete una reazione allergica severa immediata à una prima dosa di a vacuna COVID-19, ùn deve micca riceve dosi supplementari di a vacuna.Hè estremamente raru chì e reazioni di salute severi sò direttamente causate da i vaccini.

Piglià analgesici cum'è paracetamol prima di riceve a vacuna COVID-19 per prevene l'effetti secundari ùn hè micca cunsigliatu.Questu hè perchè ùn hè micca cunnisciutu cumu l'analgésichi pò influenzà quantu funziona a vacuna.In ogni casu, pudete piglià paracetamol o altri analgesici si sviluppate effetti secundari, cum'è u dolore, a frebba, u mal di testa o i musculi dopu a vaccinazione.

Ancu dopu chì avete vaccinatu, mantene e precauzioni

Mentre una vacuna COVID-19 prevenerà e malatie gravi è a morte, ùn sapemu ancu in quale misura vi impedisce di esse infettati è di trasmette u virus à l'altri.Più permettemu u virus di sparghje, più opportunità u virus hà da cambià.

Cuntinuà à piglià azioni per rallentà è eventualmente piantà a diffusione di u virus:

  • Mantene almenu 1 metru da l'altri
  • Purtate una maschera, soprattuttu in ambienti affollati, chjusi è pocu ventilati.
  • Pulite e mani spessu
  • Coperta ogni tosse o starnutu in u vostru coddu curvatu
  • Quandu in casa cù l'altri, assicuratevi una bona ventilazione, cum'è aprendu una finestra

Fendu tuttu ci prutegge tutti.

Vive-in-una-zona-cun-malaria_8_3

Tempu di post: Jul-01-2021

Mandate u vostru missaghju à noi:

Scrivite u vostru missaghju quì è mandate à noi