Ciò chì ci preoccupa di COVID-19 1

Coronavirus malatia (COVID 19) hè una malatia infettiva causata da un coronavirus novu scupertu.

A maiò parte di e persone infettate da u virus COVID-19 sperimentaranu malatie respiratorie da lieve à moderata è si ricuperanu senza bisognu di trattamentu speciale.E persone anziane, è quelli chì anu prublemi medichi sottostanti, cum'è malatie cardiovascular, diabete, malatie respiratorie croniche è cancru sò più probabili di sviluppà malatie gravi.

U megliu modu per prevene è rallentà a trasmissione hè di esse ben infurmatu nantu à u virus COVID-19, a malatia chì provoca è cumu si sparghje.Prutegge sè stessu è l'altri da l'infezzione lavandu e mani o aduprendu freti à base d'alcohol senza toccu a faccia.

U virus COVID-19 si sparghje principarmenti per via di gocce di saliva o scarica da u nasu quandu una persona infettata tosse o starnute, per quessa, hè impurtante chì pratichi ancu l'etiquette respiratorie (per esempiu, tossendu in un coddu flessatu).

Prutegge sè stessu è l'altri da COVID-19

Se COVID-19 si sparghje in a vostra cumunità, stà sicuru pigliendu alcune precauzioni simplici, cum'è alluntanamentu fisicu, purtendu una maschera, mantene e stanze ben ventilate, evitendu a folla, pulendu e mani, è tosse in un coddu o tissutu piegati.Verificate i cunsiglii lucali induve vive è travaglià.Fate tuttu!

Scuprite ancu più nantu à e raccomandazioni di l'OMS per a vaccinazione nantu à a pagina di serviziu publicu nantu à i vaccini COVID-19.

infografica-covid-19-trasmissione-e-prutezzione-final2

Cosa da fà per mantene sè stessu è l'altri sicuri da COVID-19?

Mantene almenu una distanza di 1 metru trà voi è l'altriper riduce u risicu di l'infezzione quandu tosse, starnute o parlanu.Mantene una distanza ancu più grande trà sè stessu è l'altri in casa.U più luntanu, u megliu.

Fate di portà una maschera una parte normale di esse intornu à altre persone.L'usu appropritatu, u almacenamentu è a pulizia o l'eliminazione sò essenziali per fà e maschere u più efficace pussibule.

Eccu i principii basi di cumu portà a maschera faciale:

Pulite e vostre mani prima di mette a vostra maschera, è ancu prima è dopu avè toltu, è dopu avè toccu in ogni mumentu.

Assicuratevi chì copre u nasu, a bocca è u mento.

Quandu si toglie una maschera, guardala in un saccu di plastica pulita, è ogni ghjornu o lavate s'ellu hè una maschera di tela, o sguassate una maschera medica in una spazzatura.

Ùn aduprate micca maschere cù valvule.

blu-1
blu-2

Cumu fà u vostru ambiente più sicuru

Evite i 3Cs: spazii chì sòcpersu,carruffatu o implicatucperde u cuntattu.

I focu sò stati signalati in ristoranti, pratiche di coru, classi di fitness, discoteche, uffizii è lochi di cultu induve a ghjente si sò riunite, spessu in ambienti interni affollati induve parlanu forte, gridanu, respiranu assai o cantanu.

I risichi di ottene COVID-19 sò più alti in spazi affollati è inadeguatamente ventilati induve e persone infettate passanu longu periodi di tempu inseme in vicinu.Questi ambienti sò induve u virus pare chì si sparghje da gocce respiratorii o aerosols in modu più efficiente, cusì piglià precauzioni hè ancu più impurtante.

Incontra a ghjente fora.E riunioni all'apertu sò più sicure chè l'internu, soprattuttu se i spazi interni sò chjuchi è senza aria esterna chì entra.

Evite paràmetri affollati o internima s'ellu ùn pudete micca, pigliate precauzioni:

Aprite una finestra.Aumentà a quantità di"ventilazione naturale" quandu in casa.

Purtate una maschera(vede sopra per più dettagli).

 

 

 

Ùn vi scurdate di i principii di una bona igiene

Pulite regularmente è accuratamente e vostre mani cù una freccia di mani à base d'alcohol o lavate cù acqua è sapone.Questu elimina i germi cumpresi i virus chì ponu esse nantu à e vostre mani.

Evite di toccu l'ochji, u nasu è a bocca.E mani toccanu parechje superfici è ponu piglià virus.Una volta contaminate, e mani ponu trasfiriri u virus à i vostri ochji, u nasu o a bocca.Da quì, u virus pò entre in u vostru corpu è infettà.

Coperta a bocca è u nasu cù u coddu curvatu o tissutu quandu tossi o starnuti.Allora sguassate immediatamente u tissutu utilizatu in un bin chjusu è lavate e mani.Seguendu una bona "igiene respiratoria", prutegge e persone intornu à voi da i virus, chì causanu friddi, gripe è COVID-19.

Pulite è disinfettate spessu e superfici, in particulare quelli chì sò regularmente toccu,cum'è maniglie di porta, rubinetti è schermi di u telefuninu.

blu-3

Cosa da fà s'ellu vi sentite malatu?

Sapete a gamma completa di sintomi di COVID-19.I sintomi più cumuni di COVID-19 sò febbre, tosse secca è stanchezza.L'altri sintomi chì sò menu cumuni è ponu influenzà certi pazienti includenu a perdita di u gustu o l'olfattu, i dolori, u mal di testa, a gola, a congestion nasale, l'ochji rossi, a diarrea, o una rash di a pelle.

Restate in casa è isolate ancu sè avete sintomi minori cum'è tosse, mal di testa, febbre ligera, finu à ricuperà.Chjamate u vostru fornitore di assistenza sanitaria o hotline per cunsiglii.Fate chì qualcunu vi purterà pruvisti.Sè avete bisognu di lascià a vostra casa o avè qualchissia vicinu à voi, portate una maschera medica per evità di infettà l'altri.

Sì avete a frebba, tosse è difficultà à respira, cercate l'assistenza medica immediatamente.Chjamate per telefonu prima, se pudeteè seguite e indicazioni di a vostra autorità sanitaria locale.

Mantene infurmatu nantu à l'ultime informazioni da fonti di fiducia, cum'è l'OMS o e vostre autorità sanitarie lucali è naziunali.L'autorità lucali è naziunali è unità di salute publica sò megliu postu per cunsiglià ciò chì e persone in a vostra zona duveranu fà per pruteggiri.

TILE_Preparate_your_space_self_isolation_5_3

Tempu di posta: 07-07-2021

Mandate u vostru missaghju à noi:

Scrivite u vostru missaghju quì è mandate à noi