L'industria russa di titaniu hè invidiable
L'ultimu bombardiere Tu-160M di Russia hà fattu u so primu volu u 12 di ghjennaghju di u 2022. U bomber Tu-160 hè un bomber d'ala variabile è u più grande bomber in u mondu, cù un pesu di decollo di 270 tunnellati.
L'aviò cù l'ala variabile sò l'unicu aviò in a Terra chì ponu cambià a so forma fisica. Quandu l'ale sò aperte, a bassa velocità hè assai bona, chì hè cunvenuta per u sbarcu è l'atterrissimu; quandu l'ali sò chjusi, a resistenza hè chjuca, chì hè cunvenuta per u volu d'altitudine è d'alta veloce.
Apertura è chjude l'ale di un aviò richiede un mecanismu di cerniera attaccata à a radica di l'ala principale. Questa cerniera funziona solu per vultà l'ale, cuntribuisce 0 à l'aerodinamica, è paga assai pesu strutturale.
Hè u prezzu chì deve pagà un aviò à ala variabile.
Per quessa, sta cerniera deve esse fatta di un materiale chì hè sia ligeru è forte, assolutamente micca azzaru, nè aluminiu. Perchè l'azzaru hè troppu pisanti è l'aluminiu hè troppu debule, u materiale più adattatu hè a lega di titaniu.
L'industria di l'aliati di titaniu di l'ex Unioni Suviètica hè a industria di punta in u mondu, è sta guida hè stata allargata à a Russia, ereditata da a Russia, è hè stata mantenuta.
A cerniera in lega di titaniu di a radica di figura 160 misura 2,1 metri è hè a più grande cerniera d'ala variabile in u mondu.
Cunnessu à sta cerniera di titaniu hè una trave di scatula di titaniu di fuselagiu cù una lunghezza di 12 metri, chì hè a più longa in u mondu.
70% di u materiale strutturale nantu à a figura 160 fuselage hè titaniu, è a sopracarga massima pò ghjunghje sin'à 5 G. Vale à dì, a struttura di u fuselage di a figura 160 pò purtà cinque volte u so propiu pesu senza cascà, cusì teoricamente, stu bomber di 270 tonnellate pò fà manuvre simili à i caccia di caccia.
Perchè u Titaniu hè cusì bonu?
L'elementu titaniu hè statu scupertu à a fine di u 18u seculu, ma hè solu in u 1910 chì i scientisti americani anu uttenutu 10 grammi di titaniu puru da u metudu di riduzzione di sodium. Se un metale deve esse ridutta da u sodiu, hè assai attivu. Di solitu dicemu chì u titaniu hè assai resistente à a corrosione, perchè una densa capa protettiva d'ossidu di metallu hè furmatu nantu à a superficia di titaniu.
In quantu à e proprietà meccaniche, a forza di titaniu puru hè paragunabile à quella di l'azzaru ordinariu, ma a so densità hè solu un pocu più di 1/2 di quella di l'azzaru, è u so puntu di fusione è u puntu di ebollizione sò più altu ch'è quelli di l'azzaru. cusì u titaniu hè un materiale strutturale metallicu assai bonu.
Tempu di post: 17-Jan-2022