Simile à u grafene, MXenes hè un materiale bidimensionale di carburu di metallu cumpostu di strati di titaniu, aluminiu è atomi di carbonu, chì ognunu hà a so propria struttura stabile è pò facilmente spustà trà strati. In March 2021, Missouri State University of Science and Technology è Argonne National Laboratory hà realizatu una ricerca nantu à i materiali MXenes è hà truvatu chì e proprietà anti-usura è lubrificanti di stu materiale in ambienti estremi sò megliu cà i lubricanti tradiziunali basati in oliu, è ponu esse usatu cum'è " "Super Lubricant" per riduce l'usura di e sonde future cum'è Perseverance.
I circadori simulate l 'ambienti spaziu, è testi attritu di u materiale trovu chì u coefficient attritu di l 'interfaccia MXene trà u ballu azzaru è u discu silica-coated furmatu in u "statu superlubricated" era bassu comu 0,0067 cum'è 0,0017. I risultati megliu sò stati ottenuti quandu u grafene hè aghjuntu à MXene. L'aghjunzione di grafene pò ancu riduce l'attrito di 37,3% è riduce l'usura per un fattore di 2 senza affettà e proprietà di superlubricazione MXene. I materiali MXenes sò adattati bè à l'ambienti di alta temperatura, aprendu novi porte per l'usu futuru di lubrificanti in ambienti estremi.
U prugressu di sviluppu di u primu chip di prucessu 2nm in i Stati Uniti hè statu annunziatu
Una sfida in corso in l'industria di i semiconduttori hè di fabricà simultaneamente microchip più chjuchi, più veloci, più putenti è più efficienti in energia. A maiò parte di i chips di l'informatica chì i dispusitivi di putere oghje utilizanu a tecnulugia di prucessu di 10 o 7 nanometri, cù certi pruduttori chì produci chips di 5 nanometri.
In maghju 2021, IBM Corporation di i Stati Uniti hà annunziatu u prugressu di sviluppu di u primu chip di prucessu 2nm in u mondu. U transistor di chip adopta una porta di nanometri di trè strati (GAA), utilizendu a tecnulugia di litografia ultravioletta più avanzata per definisce a dimensione minima, a lunghezza di a porta di u transistor hè di 12 nanometri, a densità di integrazione righjunghji 333 milioni per millimetru quadru. è 50 miliardi ponu esse integrati.
I transistori sò integrati in una zona di a dimensione di un unghje. In cunfrontu cù u chip 7nm, u chip di prucessu 2nm hè previstu di migliurà u rendiment da 45%, riduce u cunsumu d'energia da 75%, è pò allargà a vita di a bateria di i telefuni mobili per quattru volte, è u telefuninu pò esse adupratu continuamente per quattru ghjorni. cù una sola carica.
Inoltre, u novu chip di prucessu pò ancu migliurà assai a prestazione di l'urdinatori notebook, cumpresa a migliurà a putenza di trasfurmazioni di l'applicazioni di l'urdinatori notebook è a velocità di l'accessu à Internet. In vitture autònuma, chips di prucessu 2nm ponu migliurà a capacità di rilevazione di l'ughjettu è accurtà i tempi di risposta, chì prumove assai u sviluppu di u campu di i semiconduttori è cuntinueghja a legenda di a Legge di Moore. IBM pensa à pruduce in massa chips di prucessu 2nm in 2027.
Tempu di Postu: Aug-01-2022